کتاب و مجله

نوشته‌هایی درباره‌ی مجله و کتاب

کتاب و مجله

نوشته‌هایی درباره‌ی مجله و کتاب

بنیادهای علم سیاست

يكشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

مدت‌ها است مطلبی در این وبلاگ نگذاشته‌ام. بدم نمی‌آد دوباره نوشتن را شروع کنم. احتمالاً کمی طول می‌کشه تا دوباره دستم راه بیفته، البته اگر راه بیفته. فعلاً این نوشته را درباره‌ی کتاب «بنیادهای علم سیاست،» نوشته‌ی عبدالرحمن عالم و چاپ نشر نی، بخونید، تا ببینیم خدا چی می‌خواد.


تموم نشد، اما تحمل من تموم شد. پنجاه شصت صفحه‌ی آخر را دیگه رها کردم.
احتمالاً خلاصه‌ی ده‌ها کتاب دیگر است. چنین خلاصه‌نویسی‌هایی شاید برای نویسنده خوب باشد، اما برای خواننده منفعتی ندارد. نظرات ده‌ها اندیشمند را آورده، درحالی‌که مخاطب مبتدی این کتاب با هیچ‌کدام آشنا نیست و با هیچ‌کدام هم آشنا نمی‌شود، مگر اینکه خیلی زور بزند و فقط اسامی این اندیشمندان را حفظ کند.
ایده‌ای که پشت چنین کتاب‌هایی هست این است که می‌شود دنیا را در فهرستی چندشماره‌ای انتزاع کرد. دنیای پیچیده‌ی بیرون را با شماره‌های یک، دو، سه شناخت. مفاهیم عظیم تاریخ‌ساز را بدون دانستن پیش‌زمینه و تاریخشان درک کرد. اندیشه‌های اندیشمندان بزرگ را، بدون دانستن خودشان و زمانه‌شان، در چهار خط فهمید.
کتابی است بسیار مناسب تست‌زنی، بدون اینکه هیچ عمق و هیچ شناخت درستی به شما بدهد.

بنیادهای علم سیاست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۸
طاها ربانی

نظرات  (۲)

سلام.
حالا حرص نخورین!
پاسخ:
سلام. چشم :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی